Studerende autisten op kamers in De Pers

26 september 2011 § Een reactie plaatsen

Graduate Commencement 2010

Vandaag kwam ik een mooi artikel tegen over autisten die gaan studeren en op kamers gaan in het gratis krantje De Pers. Het betreffende artikel staat op pagina 9. Klik hier voor een directe link naar het artikel.

In het kort. Stumass kwam erachter dat een groot aantal autisten wel de intelligentie hebben, maar vanwege de sterk wisselende omgevingen het vaak niet lukt om af te studeren. Door ze samen met andere autisten te laten wonen en begeleiding aan te bieden naast hun studie, is de kans op afstuderen een stuk groter.

Vroeger was ík een vreemde, nu zit ik tussen allemaal vreemden.

Een mooie uitspraak en ik neem aan ook begrijpelijk voor een hoop autisten. Ik denk dat het mij ook geholpen zou hebben. Met name de laatste jaren van mijn studie is er een hoop veranderd in mijn leven. Relatie ging uit, paar keer verhuist, diagnose ADD werd gedaan, klik met huisgenoten was er niet meer, dus weer een verhuizing, paar aanrijdingen en andere ongelukjes op de fiets gehad.

Concluderend, een geweldig initiatief voor autisten! Enorm jammer dat bij mij de diagnose pas aan het einde van mijn studie gesteld is.

Getagd: , , , , , , , , , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Studerende autisten op kamers in De Pers voor AspergerADD.

Meta

