Vooruitgang

7 februari 2012 § 18 reacties

De laatste tijd heb ik veel negatieve dingen gepost. Maar het is niet alleen negativiteit die mijn leven bepaald op dit moment. Ik boek vooruitgang! Mijn herstel gaat vele malen trager dan ik voor mogelijk hield een half jaar geleden. Maar ik zie wel een lichtpuntje, stap voor stap gaan dingen beter en beter!

Inmiddels ben ik begonnen met werken. Het gaat nog lang niet zoals ik verwacht had. Rustige dingen kan ik prima aan. Maar drukke dingen kan ik nog echt niet hebben. Hoofdpijn, duizeligheid, gelukkig is mijn werkgever inmiddels een stuk meegaander geworden.

Ook kan ik inmiddels weer de contacten met mijn vrienden weer wat intensiveren. Al moet ik nog steeds overal de rem op gooien. Een cafรฉ bezoek zit er maar mondjesmaat in, iets wat ik voorheen met perioden toch wel zeer frequent kon doen.

Maar er is meer goed nieuws te melden. Onder andere een poezenbeest regelmatig in mijn omgeving ๐Ÿ™‚

Getagd: , , , , , , ,

§ 18 Reacties op Vooruitgang

  • Tura Gerards schreef:

    “Tous les jours ร  tous points de vue je vais de mieux en mieux.”

    “Elke dag, in alle opzichten, word ik beter en beter.”

    (ร‰mile Couรฉ)

    • AspergerADD schreef:

      Mooie tegelwijsheid! Ik ben de afgelopen jaren helaas diverse keren voor langere tijd ziek geweest. Maar van iedere keer heb ik wel geleerd. Misschien niet letterlijk iedere dag iets geleerd, maar wel in die periode.

  • Bruno schreef:

    Het zijn die kleine stapjes die een groot maken op een moment. En je merkt het voor jezelf als je niet stil blijft zitten kom je verder. Dit op je eigen manier om door te gaan. Drukte is een grote boosdoener maar weet ik dat je rustige plaatsen kan aandoen om iets te nuttigen met je vrienden.

    • AspergerADD schreef:

      Helemaal waar! Langzaamaan kan ik gelukkig weer meer dingen ondernemen. Dit maakt mij vrolijk en bevorderd weer mijn herstel. Het cirkeltje is dan weer rond. De manier van handelen van mijn werkgever en de regelgevingen hebben helaas niet bijgedragen aan het herstel. Uiteindelijk moet je het zelf doen, moet je er zelf voor vechten.

      • shivatje schreef:

        Door dat jezelf vecht en ervoor gaat met kleine stapje merk je dat het dan ook meer opkomen is voor jezelf om door te zetten.

  • shivatje schreef:

    Het artikel hier boven is het mij en is gelijk mijn echte naam. ๐Ÿ™‚

  • Pascale schreef:

    Ik ben blij te lezen dat het stapje per stapje vooruitgaat.

    Je bent een volhouder en geraakt er zeker wel.

  • shivatje schreef:

    Iedere stap hoe klein hem ook is, is een grote vooruit. Dat zeker belangrijk is in jouw geval.

    Nu drukte is vele niet goed. Maar als je toch iets wilt delen met vrienden kan je ook rustige plaatsen opzoeken om iets te nuttigen.

  • cornutus schreef:

    Goed om te horen dat het beter gaat. Het is toch juist lekker van zo’n blog dat je de negatieve dingen een beetje van je af kunt schrijven.
    Je hebt jezelf een poes aangeschaft zo te lezen. Wij hebben onlangs het boekje alle poezen hebben asperger gekocht. Is wel grappig ๐Ÿ˜‰

    Laat je overigens niet misleiden door die reacties hierboven. Die eerste van Tura lijkt me nog redelijk authentiek, maar die tweede van Bruno komt mij voor als spam (tenzij je hem persoonlijk kent).

    • AspergerADD schreef:

      Ik heb een hoop negativiteit gepost de afgelopen maanden. Dus een positief bericht is ook goed op zijn tijd. Van het kabinet hoeven we het niet te verwachten, maar wel van de mensen om ons heen. Gelukkig maar!
      Ik schrijf soms kryptisch, blijkbaar te kryptisch. Ikzelf heb geen poes aangeschaft, maar iemand nieuw in mijn omgeving heeft er wel een.

      Geplaatste berichten check ik wel op spam. Die van Bruno/shivatje zijn geen spam berichten. Daar twijfelde ik niet aan.

      • shivatje schreef:

        AspergerADD bedankt anders zou ik ook niet schrijven en proberen om een mens verder te helpen.

        Alleen sorry dat ik tweemaal bijna hetzelfde plaatste dit was juist omdat ik het te laat gezien had dat ik niet ingelogd was.

  • shivatje schreef:

    Cornutus even wil ik op je reactie antwoord geven. De naam Bruno is mijn echte naam mijn Nick is shivatje zelf heb ik ook een blog en werk heel veel met mensen met een probleem.
    Dus het is geen spam.
    Maar was gewoon niet ingelogd.

  • Ook ik post veel negatieve dingen.
    Dit is de bijklank die ik veel hoor wanneer mensen mijn stukken lezen.
    Ik wil het daarom nu anders gaan doen.

    Juist zoeken naar het positieve.
    En hier iets mee gaan doen.

  • shivatje schreef:

    Soms is het juist goed om het negatieve van je af te kunnen schrijven. Dan komen er inzichten naar het positieve toe. En daar zit juist de moeilijkheidsgraad in. Omdat mensen juist ook dat negatieve zo lezen en niet de andere kant ervan te zien.

    Zoals Asperger schrijft het aan pakken dat is moeilijk. Want mensen reageren meestal ook negatief terug en zo blijf je in een cirkel draaien. Maar als men voelt dat er iets positiefs komt dan kan je het aan pakken en het voor jezelf op een zoeken zetten om het positief te laten worden.

    • AspergerADD schreef:

      Komt het eigenlijk wel op neer ja ๐Ÿ™‚

      Maar zit je in een neerwaardse spiraal en komt er zo’n jandoedel met een bak positiviteit aanzetten, dan zit je daar meestal ook niet op te wachten. Depressiviteit is een moeilijk te bevatten iets!

      • shivatje schreef:

        Asperger ook dat klopt je zit er op dat moment niet op te wachten. Dit komt dan ook omdat je op zo een moment heel diep zit en maakt dat dan positieve woorden ook moeilijk doordringen.
        Als je eenmaal in die spiraal zit en alles komt op je af dan wil je het gewoon niet meer zien nog niet aanvoelen. Omdat je dieper en dieper getrokken wordt. Nu wanneer de persoon zich even goed voelt kan je het dan weer opnemen en zit er een mogelijkheid in dat het negatieve toch positief gezien kan worden.

        We mogen ook nooit vergeten dat een depressie met heel wat samen hangt en dat maakt het juist ook moeilijk om iets door te zetten.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Vooruitgang voor AspergerADD.

Meta

