Tampons halen voor je partner

14 januari 2014 § 13 reacties

Tampons_kopen.jpgAls je een relatie hebt als man, dan gebeurt het wel eens dat de dame eens in de maand haar periode heeft. En stiekem hoop je dat ze nooit vergeet om haar maandverband/inlegkruisjes of tampons te hoeven kopen. Want als ze die vergeet, dan wordt je er zelf op uitgestuurd natuurlijk.

Ik zag het een twee weken geleden al aankomen, het doosje met tampons was bijna leeg. “Schat, vergeet je de tampons niet? Ze zijn echt bijna op!” riep ik haar nog toe vlak voordat ze de deur achter haar dichttrok om boodschappen te gaan doen. Maar toen ze terug kwam, was ze ze glad vergeten… “Als je er maar niet vanuit gaat dat ik ze nu voor je ga halen, ik heb je gewaarschuwd!” zei ik haar nog.

Maar helaas, gisteravond laat het bericht: “Shit, ik ben ongesteld. Kan jij morgen even tampons halen voor mij?” En wat doe je dan als liefhebbende heer: “Tuurlijk schat, ik ga voor jou nog wel een extra keer naar de winkel. Welke wil je hebben?”
“Die geel/oranje” antwoordde ze. Als ik daar maar genoeg informatie mee heb om met het juiste doosje thuis te komen dacht ik nog bij mezelf…

Voordat ik  naar de winkel ga kijk ik nog even in de kast waar ik voor het laatst het doosje had gezien. Maar helaas, het doosje is weg. Blijkbaar mee in haar handtas. Balen, want als ik weet hoe de verpakking eruit ziet en welk model ik moet hebben, dan ben ik zo klaar.

In de winkel aangekomen in de hoop op zoek te gaan naar één tampon verpakking met een geel en oranje kleur erop. Maar helaas, 6 doosjes naast elkaar: geel, oranje, geel, oranje, geel en oranje. Zucht… Ja hoor, als ik het niet dacht.

Ik stuur haar een foto op en vraag haar via een begeleidend berichtje: welke van de 6? Ik zie dat ik langzaam internet heb en het een eeuwigheid duurt om de foto te versturen. Het is niet dat ik hier voor m’n lol de winkel in ben gegaan, dus ik loop nog een rondje. En ik weet ook, dat hoeveel moeite ik ook gedaan heb in de winkel om het juiste product te achterhalen, het allemaal voor niks is geweest als ik alsnog met het verkeerde aankom. Een boze reactie en alsnog een grote kans om wéér terug te moeten naar de winkel. Als ik zie dat de foto al even verstuurd is bel ik haar dan ook maar. Maar door de muziek in de winkel, de slechte verbinding in de supermarkt en mijn selectieve gehoor kan ik haar maar slecht verstaan.

“Welk doosje?” vraag ik.
“Een gele *&^%$ oranje.”
“Wat?”
“*&^%$^&*$% oranje.”
“Ik versta je niet.”
“Een gele %$#@#$”
“Een gele/oranje?”
“Een gele en een oranje.”
“Een gele én een oranje!?”
“Ja, een $#@#$% *&^& oranje”

Zucht “Wat zei je?”

“Een gele én een oranje!”

Ah, eindelijk goed verstaan dus. Da’s al iets meer informatie, en zelfs iets anders dan ik in eerste instantie begrepen had. Maar nog steeds niet voldoende. In gedachten streep ik nog steeds maar 0% van de opties weg. “Uhm, wélke doosjes?” Want nog steeds voldoen alle doosje aan haar omschrijving. “Ik kan ook alles kopen!” grap ik met een glimlach. Ondertussen bekijkt ze de foto die ik haar voor het telefoongesprek gestuurd had.

“De (*&^%”
“Wat?”
“Die linker twee.”
En met een: “Ah, ok, dank je!” sluit ik het gesprek af.  Geïrriteerd hangen we allebei op.

Het zal vast wel herkenbaar zijn. Ik ben zo vergeetachtig als wat. Werk met lijstjes om zo veel mogelijk details bij de hand te hebben. Maar soms komt het toch nog voor dat ik het niet onthouden heb, het niet op een lijstje heb staan en mijn partner er in eerste instantie niet genoeg informatie over geeft. Mijn voorkeur heeft dan om via tekst/chat snel antwoord te verkrijgen, want op de een of andere manier is dit gesprek geen uitzondering. Ook al heb ik goede ontvangst, er is vaak een stoorzender in de buurt die er voor zorgt dat ik bijzonder veel moeite heb om het gesprek te volgen. Ergernis alom dus tijdens de meeste gesprekken. Ik ben ook geen fervent beller, mocht dat nog niet duidelijk zijn.

Herkenbaar?

1. Wat doe(n) jij/jullie om met de juiste boodschappen thuis te komen?

2. Wat heb jij gedaan om de gesprekken per telefoon te verbeteren?

Getagd: , , , , , , , , , , , , , , , ,

§ 13 Reacties op Tampons halen voor je partner

  • patrick schreef:

    Ha ha.
    erg herkenbaar.
    werk ook met lijstjes met details.
    En het gebeurt ook regelmatig dat ik een foto opstuur.
    Mijn vrouw weet onderant niet anders.

    mvg

  • shivatje schreef:

    Zoals Patrick het beschrijft zou ik het ook doen.
    Goed opschrijven, of zelfs een foto van maken, zodat je in de winkel weet wat je nemen moet.

    • AspergerADD schreef:

      Het is bijna onmogelijk om van alles vooraf een foto te maken. Ze kookt graag en dat betekend dat er regelmatig weer iets anders nieuws gekocht moet worden wat we nog niet eerder in huis hebben gehad. Had me al wel bedacht dat de Appie app plaatjes kan tonen van een product. Helaas heeft niet iedere AH een goed bereik in de winkel, waardoor Appie onbruikbaar is.

      • shivatje schreef:

        Klopt als het nieuwe producten zijn is het al moeilijker om een foto van te nemen. Misschien dat je het even kan google om zo de verpakking te weten of er zo een foto van te maken.

  • Ieteke schreef:

    Ik heb zelf ADD en ik haal zelf mijn boodschappen. Als ik iets echt niet vergeten mag, schrijf ik een briefje. Voor de rest ben ik best gemakkelijk.

  • Ieteke schreef:

    Ik snap het helemaal hoor 🙂

  • autoftheblue schreef:

    Haha herkenbaar! Toevallig ben ik alleen een vrouw met ASS en mijn vriend had dus laatst hetzelfde ‘probleem’. Ik zet dus wel echt alles op de foto wat gehaald moet worden helemaal als mijn vriend er geen verstand van heeft zoals schoonmaakmiddelen/douchespul/etc. Dan weet ik zeker dat hij met het juiste spul thuis komt, dat geeft mij rust maar maakt het voor hem ook een stuk makkelijker want inderdaad er bestaan veel te veel soorten tampons/maandverband etc. En als we iets niet in huis hebben zoek ik een plaatje op via Google

    • AspergerADD schreef:

      Doet me wel denken aan Sinterklaas en kerst cadeaus. Als ik iets wil, dan is het vaker een specifiek merk en type. En het andere is dan niet goed genoeg. Terwijl ik dan zo’n cadeau uitpak, kan het dus best zijn dat ik onbewust een teleurgestelde blik op mijn gezicht heb. Je verwacht iets, maar krijgt iets anders.

      • autoftheblue schreef:

        Ja inderdaad, dat herken ik! Zelfs al krijg ik een type dat bijvoorbeeld nieuwer/beter is, dan ‘klopt’ het toch niet met wat ik in mijn hoofd had.
        Ik ben helemaal nieuw in deze blogwereld, maar zal jouw logs zeker blijven volgen!

      • AspergerADD schreef:

        In dat geval zal ik wellicht een paar tellen verbaasd kijken, maar aangezien nieuwer meestal ook beter betekend, is dat dus vaak geen enkel probleem 😉

        Leuk dat je reageert. Je kunt je ook abonneren op mijn blog door je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Ben je als één van de eersten op de hoogte van een nieuwe blogpost.

  • Jan Bonthuis schreef:

    Oooh erg herkenbaar idd.

    1. Ik maak een foto van de oude verpakking, maar ben al uit mijn doen als er “verbeterd” op staat ik gebruik google tasks/agenda in combinatie met m’n telefoon. (mobiel internet is een uitkomst!)

    2. Ik probeer zo min mogelijk te bellen, ik kan mensen niet volgen als het rumoerig/onrustig is om mij heen. daarom gebruik is whatsapp of sms.

    • AspergerADD schreef:

      Herkenbaar! Nieuwe verpakkingen… Voorheen had ik er ook wat minder moeite mee, maar op de een of andere manier kan ik me de laatste tijd veel minder aanpassen en ben ik erg gespitst op die afbeelding die ik in mijn hoofd had.

      Multimedia berichten zoals Whatsapp bieden een enorme uitkomst inderdaad. Even een fotootje sturen zegt veel meer dan 1000 woorden. Haast geen discussie over mogelijk. Iedereen interpreteert dingen weer anders. Neem als voorbeeld kleuren: vrouwen kunnen veel meer kleuren onderscheiden dan mannen. Maar een technische omschrijving kunnen geven…

      “Wat voor auto was het?”
      Vrouw: “Een blauwe”
      Man: “Alfa Romeo 156 spider, 16 klepper 2 liter”

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Tampons halen voor je partner voor AspergerADD.

Meta

